Centrum Kultury Zamek

- strona główna

Love Stories - Radio Pogoda - pokaz specjalny filmu i dyskusja

Ze względu na bezpieczeństwo osób uczestniczących w wydarzeniach kulturalnych oraz Pracowników Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu ustala szczególne zasady udziału w wydarzeniach odbywających się w zamkniętych pomieszczeniach CK ZAMEK, w szczególności: seansach filmowych, koncertach, spektaklach, spotkaniach i warsztatach. Aby wziąć udział w wymienionych wydarzeniach, osoby, które ukończyły 12 rok życia, zobowiązane są okazać przy wejściu do sal, w których odbywać się będą wydarzenia, Unijny Certyfikat Covid – elektroniczny dowód na to, że dana osoba przebyła chorobę COVID-19, posiada negatywny wynik testu COVID-19, została zaszczepiona przeciwko COVID-19 (lub inne dokumenty potwierdzające powyżej określone stany). Niniejsze zasady obowiązują dla wydarzeń odbywających się od 6 grudnia 2021 roku (na które bilety można kupić począwszy od 1 grudnia 2021), aż do odwołania.

REGULAMIN UCZESTNICTWA W SEANSACH KINA PAŁACOWEGO

LOVE STORIES
HISTORIE MIŁOSNE − RADIO POGODA − 2021
czas trwania: 78’


PO FILMIE DYSKUSJA Z TWÓRCZYNIAMI.


LOVE STORIES – RADIO POGODA – 2021 to wspólny projekt siedmiu artystek intermedialnych. Ich imiona: Izabella, Joanna, Katarzyna, Maja, Maria&Sergiej, Martyna, Weronika są jednocześnie tytułami każdego z siedmiu rozdziałów filmu. Pokazuje on czas kobiet artystek i ich doświadczenia w obszarze sztuki i w życiu prywatnym. Bywa energetyczny i napawający radością, ale też sentymentalny, a miejscami także tragiczny.
Film „LOVE STORIES − RADIO POGODA” zrealizowano w ramach projektu badawczego Katedry Intermediów Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu oraz ze środków własnych artystek. Po raz pierwszy zaprezentowany został w Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie w ramach spotkań „Rozszczelnianie – Żyjąc życiem feministycznym”, 16 lipca 2021 roku na Placu Małachowskiego przed Zachętą.
Pierwotnym założeniem tych różnych, połączonych ze sobą kolażową konstrukcją filmu historii była inspiracja wątkami programu Radia Pogoda, czyli przebojami z lat 30., 50., 60. i 70.zawierającymi motywy miłosne. Czas zweryfikował to założenie. W jednej z części pozostał jednak mocny trop dźwięku, który w większości rozdziałów ma śladowy, narracyjny charakter czy też został całkowicie porzucony.
Film LOVE STORIES jest wspólną, spontaniczną realizacją, która opiera się na stworzeniu wspólnego projektu przy poszanowaniu koncepcji autorskich.

Artystki biorące udział w projekcie:

Izabella Gustowska − urodziła się w Poznaniu, gdzie mieszka i pracuje. Profesor Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu na Wydziale Komunikacji Multimedialnej na Wydziale Animacji i Intermediów, gdzie prowadzi Pracownię Działań Filmowych i Performatywnych. W Collegium Da Vinci prowadzi Pracownię Rysunku na kierunku Grafika. Realizuje prace z zakresu różnych mediów: obiekty malarskie, grafikę, fotografię, instalacje wideo, wideo performance, film. Ważne jest dla niej podróżowanie blisko i daleko, bo wtedy zbiera impulsy fotograficzne i filmowe. Lubi zanurzać się w czytaniu, w rozmowach i dźwiękach.

Martyna Miller − interdyscyplinarna artystka, reżyserka i antropolożka, studiowała w Warszawie i Sarajewie, aktualnie przygotowuje doktorat na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Współtwórczyni duetów Polanki i kolektywu TYNA. Od 2018 roku w Poznaniu współprowadzi „eksperymentem kolektywnej troski” – projekt DOMIE – będący przedsięwzięciem na pograniczu sztuki, architektury, ekonomii i nauk społecznych. W swoich projektach prowadzi badania nad alternatywnymi sposobami komunikacji, możliwościami współczesnych transgresji i archiwizacji wiedzy, poruszając się w przestrzeni pamięci i ciała. Wykorzystuje wideo, performance, dźwięk i inne. Jej prace to często cykle, zbiory, gesty, fragmenty szerszych poszukiwań. Od 2016 roku rozwija projekt sexinsitu, którego podstawą są dokumentacje osób solowo rekonstruujących swoje wspomnienia seksualne.

Maja Okamgnienie − kobieta, matka, performerka, nomadka. Wiodącym środkiem jej ekspresji jest performance. Działania podejmowane przez artystkę wnikają w przestrzeń miejską i społeczną. Szczególnie ważny jest dla niej moment prawdy, przestrzeń, która powstaje między artystą i widzem. W swojej twórczości kieruje się słowami Petera Sloterdijka: „pierwotną wspólną aktywnością ludzką nie jest polowanie, seks, wychowywanie dzieci i na pewno nie rolnictwo, hodowla czy przemysł, ale wytwarzanie oddźwięku między tymi, którzy żyją razem”. Jej prace były pokazywane w znaczących ośrodkach sztuki w Polsce, m.in. w Galerii Arsenał w Poznaniu, BWA w Zielonej Górze, BWA w Gorzowie Wielkopolskim, Galerii Labirynt w Lublinie oraz w równie znaczącej przestrzeni ulicy, barów, bunkrów i relacji społecznych. Jest tu i teraz. W drodze.

Joanna Pietrowicz − malarka, performerka, artystka. Zajmuje się głównie malarstwem abstrakcyjnym, prowadzi stronę i sklep The Abstract Spaces. Absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Ukończyła studia licencjackie na Wydziale Grafiki i magisterskie na Wydziale Intermediów. Brała udział w wystawach i pokazach performanców m.in. w Poznaniu, Sopocie, Lublinie, Warszawie, Toruniu, Wrocławiu i Lwowie.

Maria Subczyńska − ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu na Wydziale Komunikacji Multimedialnej. Tworzy sztukę inspirowaną grzybnią, komunikacją międzygatunkową oraz miłością. Poszukuje odpowiedzi na pytanie o rolę sztuki i artysty w epoce antropocenu, w toksycznej kulturze podziałów i konfliktów, której ekspresją jest stan (nie)zdrowia jednostek, społeczeństw i środowiska. Szuka sposobów na odbudowanie łączy, na wytworzenie języka, który posiadałby moc tworzenia więzi, wymiany międzygatunkowych komunikatów. Czuje się ambasadorką roślin, grzybów, kamieni, minerałów i zwierząt na Ziemi. W swojej praktyce artystycznej używa różnych mediów, zwykle pracuje na styku różnych dziedzin, sztuki i nauki, biologii i duchowości. Próbuje znaleźć punkty wspólne dla podzielonej rzeczywistości. Tworzy projekt Mycohood mówiący o fascynującym i złożonym Królestwie Grzybów.

Katarzyna Wojtczak − artystka, anarchista, architekta, biedagalerzystka, inicjatora DOMIE w Poznaniu, współzałożycielka Wolf [Vostell] Theater w Berlinie. Absolwentka Architektury i Urbanistyki na Politechnice Poznańskiej, Università degli Studi di Firenze oraz Intermediów UAP w pracowni Izabelli Gustowskiej, laureatka Młodych Wilków i Fundacji Shalom. Inspiruje się syfem i ludzkim lenistwem, ale też pamięcią zbiorową i historią ludową wielu kultur; praktykuje poznawanie poprzez zamieszkiwanie. Sojuszniczka osób w kryzysie uchodźczym, walczy oddolnie z łamaniem praw człowieka. Zajmuje się malarstwem, instalacją, filmem. Jej nadrzędną metodą badawczą jest działanie w kolektywach, m.in. w Galerii Sandra czy Pracowni Studenckiej Monitor. Obecnie pracuje nad założeniem spółdzielni społeczno-artystycznej w Atenach oraz nad projektem „Przesilenie – Równonoc” wraz z Alicją Wysocką w Nowogrodzie.

Weronika Wronecka − absolwentka Fotografii oraz Intermediów UAP, Interdyscyplinarnych Międzywydziałowych Studiów Doktorackich UAP oraz Filozofii UAM. Od 2019 roku redaktor naczelna magazynu Postmedium.

--

Miejsce wydarzenia: Sala Kinowa 

bilety: 7 zł

dla kogo: młodzież, dorośli

--

[Plakat skomponowany jest z siedmiu poziomych kadrów. Od góry: czarno-biały kadr siedzących na ławce czterech osób; siedzące przy stole trzy osoby, przed nimi puste kieliszki do wina; nadzy ludzie wiszący na konarach drzew; sześć ptaków patrzących do góry, których głowy widziane są od dołu; pięć zamkniętych, drewnianych straganów; dzieci w albach; zielonkawe zdjęcie ludzi stojących na brzegu i opierających o ziemie czerwone wiosła.]

Kup bilet BILET

Ta strona korzysta z plików cookie

Aby pozostawić tylko niezbędne cookie lub dostosować zgody na cookie analityczne lub marketingowe (które nie są niezbędne), dokonaj wyboru poniżej i kliknij "Zezwól na wybrane" Sprawdź Politykę prywatności aby uzyskać więcej informacji.