Short Waves 2022: Konkurs Polski II - Sala 1
KONKURS POLSKI
Konkurs Polski to przede wszystkim przegląd najciekawszych zjawisk, które w tym roku zdarzyły się w rodzimym krótkim metrażu. W dwóch 90-minutowych blokach zobaczymy 10 filmów stanowiących prawdziwą ucztę dla oka, ucha i umysłu. Znalazło się w nich miejsce dla zadziornych animacji („Sperm Obsession”, „Pięć minut starsza”) oraz połączenia jej z filmem aktorskim w „Turbo Love”. W pasjonujących formach fabularnych poznamy znikającego Mesjasza, dowiemy się, czym jest szereg syczący, ale też dostaniemy gęsiej skórki, wpadniemy w dygot, usłyszymy skowyt. Ważne miejsce w sekcji zajmują dokumenty: mierzące się z atmosferą wokół osób LGBTQ+ w Polsce („Dzielenie”) czy przemocą wobec kobiet („Joanna D’Arc”). Kobiety, co dla nas ważne, wyreżyserowały połowę prezentowanych w Konkursie Polskim filmów, a wołanie o równość, walka o lepszy kraj i świat wydaje się łączyć wszystkie prezentowane filmy. Podobnie jak świeżość spojrzenia, umiejętność angażowania widza oraz dbałość o formę zamkniętą w krótkich falach mocnych emocji.
Konkurs Polski I
CK Zamek | Sala Kinowa | 17.06.2022 | 20:00 | 90’ + Q&A
Konkurs Polski II
CK Zamek | Sala Kinowa | 18.06.2022 | 13:30 | 90 + Q&A
PROGRAM II
1. Skowyt (The Howling)
Kuba dorasta w małej wiosce, w której nic się nie dzieje. Wychowuje go ojciec alkoholik, zajmujący się na co dzień hodowlą owiec. Pewnego dnia, we wsi pojawia się stary znajomy z dużego miasta. Główny bohater wchodzi w okres odkrywania swojej seksualności i szybko staje przed trudnym wyborem.
Polska / 2021 / Fabuła / 30’ / Reżyser: Bartosz Brzeziński / Produkcja: Maciej Ślesicki, Warsaw Film School
2. Pięć Minut Starsza (Five Minutes Older)
Siostry bliżniaczki Mela i Zenia jadą nad jezioro spędzić razem leniwe, letnie popołudnie. Ich więź jest tak bliska że nie wiadomo gdzie kończy się życie jednej, a zaczyna drugiej… Każda z nich oscyluje między byciem dla drugiej największym błogosławieństwem a najcięższym brzemieniem.
Polska / 2021 / Animacja / 6’ / Reżyser: Sara Szymańska / Produkcja: Łódź Film School
3. Dygot (Quiver)
Justyna jest młodą studentką tańca, a jej życie jest pełne miłości, ruchu i imprez. Pewnej spokojnej jesiennej nocy dochodzi do brutalnego wydarzenia, które przerywa jej beztroskę.
Polska / 2022 / Fabuła / 14’ / Reżyserka: Joanna Różniak / Produkcja: Krystyna Doktorowicz, Kieślowski Film School
4. Joanna d’Arc
Aneta od kilku miesięcy zarządza salonem masażu erotycznego we Francji. Wyjechała z Polski, żeby odnaleźć swoją drogę, ale nic nie układa się tak, jakby sobie tego życzyła. Coraz większe problemy z mężem oraz dorastające dzieci pchną ją do decyzji, żeby wziąć sprawy w swoje ręce.
Polska / 2021 / Dokument / 30’ / Reżyser: Aleksander Szamałek / Produkcja: Krystyna Doktorowicz, Kieślowski Film School
5. Turbo Love
Aspirująca do bycia love guru Olivia robi tutorial na Youtube’a,instruując o Turbo Love -programie komputerowym, który ma zapewniać pełną kontrolę nad życiem miłosnym.
Polska / 2021 / Animacja, fabuła / 7’ / Reżyserka: Alicja Jasina / Produkcja: MUNK Studio
