Centrum Kultury Zamek

- strona główna

Czasopismo Ekrany przedstawia: Brzydka siostra | Pokaz specjalny i dyskusja

Pełna brawurowej odwagi reinterpretacja klasycznej baśni braci Grimm o Kopciuszku.

„Brzydka siostra” to historia Elwiry, która żyje w cieniu swojej bajecznie pięknej przyrodniej siostry. W świecie, gdzie uroda to waluta, a królewski bal przypomina bezwzględne igrzyska, Elwira postanawia za wszelką cenę poślubić księcia. Największą przeszkodą, aby podbić serce wymarzonego mężczyzny i rozpocząć nowe lepsze życie, jest Kopciuszek „Brzydka siostra” to kino gatunkowe najwyższej jakości idealnie wpisujące się w popularną ostatnimi czasy, za sprawą „Titane” czy „Substancji”, poetykę, ale czerpie też inspiracje z kina Davida Cronenberga. Reżyserka Emilie Blichfeldt, posługując się formułą kina kostiumowego, opowiada o bardzo aktualnych problemach – dyktacie piękna, niezdrowych wzorcach czy tym, jak zmienia się ciało.

Film, który okazał się przebojem Sundance Film Festival i Berlinale, częściowo kręcony był w Polsce, a w drugoplanowych rolach podziwiać możemy Katarzynę Herman i Agnieszkę Żulewską.

BRZYDKA SIOSTRA, reż. Emilie Blichfeldt, Norwegia, Dania, Rumunia, Polska, Szwecja 2025, 109'

Język: norweski z polskimi napisami

Kup bilet BILET

UDZIAŁ W DYSKUSJI WEZMĄ:

Dorota Jędrzejewska-Szpak

Redaktorka czasopisma „Ekrany”, krytyczka filmowa, komparatystka, copywriterka. Stypendystka MKiDN za rok 2024. Szczególnie zainteresowana wątkami feministycznymi w kinie gatunkowym, ekranową erotyką i kulturą retromanii. Pisze o tym na fanpejdżu Z moich ust i opowiada w podcaście Kobiety i gatunki.

 

Daria Sienkiewicz

Krytyczka filmowa, absolwentka dziennikarstwa oraz studentka Filmoznawstwa i Produkcji audiowizualnej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Współpracuje z Filmwebem, Miesięcznikiem KINO, magazynem Wysokie Obcasy, Kwartalnikiem Ekrany, portalem Pełna Sala oraz Magazynem Dynks, gdzie pisze recenzje, teksty przekrojowe oraz relacje z festiwali filmowych, takich jak: Berlinale, Wenecja czy Cannes. Prowadzi prelekcje, wywiady i dyskusje filmowe.

 

Piotr Szaradowski

Doktor nauk humanistycznych, historyk mody, wykładowca, kurator wystaw, autor książek poświęconych historii paryskiej mody: Paryż to za mało. Opowieści o francuskiej modzie, sztuce i muzeach (Grupa Wydawnicza FNCE 2024), Francja elegancja. Z historii haute couture (Wydawnictwo Dolnośląskie 2016). Opiekun studyjnej kolekcji mody XX i XXI wieku (muzealnemody.org). Interesuje go historia historii mody, strategie narracyjne w modzie współczesnej oraz relacja mody i władzy.

PARTNER WYDARZENIA

Ta strona korzysta z plików cookie

Aby pozostawić tylko niezbędne cookie lub dostosować zgody na cookie analityczne lub marketingowe (które nie są niezbędne), dokonaj wyboru poniżej i kliknij "Zezwól na wybrane" Sprawdź Politykę prywatności aby uzyskać więcej informacji.