ZAMEK Culture Centre

- homepage

The Metropolitan Opera: Live in HD Encore Letnie powtórki 2019

The Metropolitan Opera: Live in HD Encore

Repertuar letnich powtórek 2019

Retransmisje w jakości obrazu HD i dźwięku DD Surround.

Przedstawienia z polskimi napisami.

Więcej szczegółów na www.nazywowkinach.pl

 

Charles Gounod

Roméo et Juliette

Romeo i Julia

Spektakl transmitowano na cały świat 21.01.2017

 

W kinach od 19 czerwca do 30 września 2019

 

dyrygent: Gianandrea Noseda

reżyseria: Bartlett Sher

scenografia: Michael Yeargan

kostiumy: Catherine Zubery

światło: Jennifer Tipton

w rolach głównych: Diana Damrau jako Julia Kapulet, Vittorio Grigolo jako Romeo Monteki, Elliot Madore jako Merkucjo, Mikhail Petrenko jako ojciec Laurenty, Laurent Naouri jako pan Kapulet

 

Historia Szekspirowskich Romea i Julii inspirowała i do dziś inspiruje całe rzesze artystów, od malarzy, poetów, kompozytorów, po twórców oper i baletów. Dzieła operowe na jej podstawie stworzyli m.in. Vincenzo Bellini i właśnie Charles Gounod. Jego na wskroś francuska, czyli bardzo romantyczna i żarliwa, wizja losów nieszczęśliwych kochanków, okraszona melodyjną, bogato instrumentalizowaną muzyką, spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem. W pierwszym roku po prapremierze „Romeo i Julia” przekroczył liczbę 100 spektakli. Złośliwcy wprawdzie mawiali, że ta opera to tylko cztery duety miłosne z dodatkami, ale czyż nie to właśnie jest istotą opowieści o zakochanych z Werony? W inscenizacji Met, przygotowanej przez Bartletta Shera (wyreżyserował w Met m.in. „Cyrulika sewilskiego” i „Otella”), Julią jest niemiecka sopranistka Diana Damrau, a partię Romea śpiewa tenor z Włoch Vittorio Grigolo.

 

 

 

Giacomo Puccini

La Bohème

Cyganeria

Spektakl transmitowano na cały świat 05.04.2014

 

W kinach od 26 czerwca do 30 września 2019

 

dyrygent: Stefano Ranzani

reżyseria i scenografia: Franco Zeffirelli

kostiumy: Peter J. Hall

światło: Gil Wechsler

w rolach głównych: Kristine Opolais jako hafciarka Mimì, Susanna Phillips jako Musetta, Vittorio Grigolo jako poeta Rodolfo, Massimo Cavalletti jako malarz Marcello, Patrick Carfizzi jako muzyk Schaunard, Oren Gradus jako filozof Colline, Donald Maxwell jako gospodarz domu Benoît i jako radca stanu Alcindoro

 

Uboga hafciarka poznaje równie niemajętnego poetę i... wybucha płomienne uczucie. Miłość ta jednak musi strawić i unieszczęśliwić bohaterów, bo hafciarka dodatkowo chora jest na suchoty. Romantyczna historia, odmalowująca mityczne życie biednej, ale radosnej paryskiej cyganerii zamieszkującej poddasza kamienic Montmartre’u i okolic, stała się pod piórem Giacoma Pucciniego najprawdziwszym wyciskaczem łez. Beztroska zabawa przymierających czasem głodem przyjaciół z poddasza: poety, malarza, muzyka i filozofa, przeplata się z tragicznymi momentami, gdy mowa o śmierci, upodleniu i beznadziei towarzyszącym ubogim ludziom niemal na każdym kroku. W głównych rolach pary zakochanych Mimì i Rodolfa wystąpili Kristine Opolais (w sławnym nagłym zastępstwie za chorą koleżankę) i Vittorio Grigolo.

 

 

 

Gioachino Rossini

Il Barbiere di Siviglia

Cyrulik sewilski

Spektakl transmitowano na cały świat 24.03.2007

 

W kinach od 10 lipca do 30 września 2019

 

dyrygent: Maurizio Benini

reżyseria: Bartlett Sher

scenografia: Michael Yeargan

kostiumy: Catherine Zuber

światło: Christopher Akerlind

w rolach głównych: Peter Mattei jako cyrulik Figaro, Joyce DiDonato jako Rozyna, Juan Diego Flórez jako hrabia Almaviva, John Del Carlo jako doktor Bartolo, John Relyea jako Don Bazylio, Claudia Waite jako służąca Berta

 

Na jednym z sewilskich placów, pod pewnym balkonem, młody panicz wyśpiewuje serenadę. Pragnie zdobyć serce dziewczyny zamkniętej w domu. To Rozyna, wychowanka doktora Bartola, którą on sam upatrzył sobie na żonę, a to z powodu jej sporego posagu. Sprytny cyrulik znajdzie jednak sposób, aby połączyć młodych zakochanych. Perypetie Figara, z nieodłącznymi przebierankami i drwinami z pazernych starców, Rossini ubrał w najrozkoszniejszą możliwą muzykę (drugą część przygód Figara możemy śledzić w „Weselu Figara” Mozarta; obie opery oparte są na komediach Beaumarchais’go). Karkołomne arie, sceny zbiorowe i humor gwarantują zawsze cudowną muzyczną zabawę. Dlatego Met przypomina ten spektakl w gwiazdorskiej obsadzie. Śpiewają specjaliści od Rossiniego: Joyce DiDonato, Juan Diego Flórez, Peter Mattei i nieodżałowany John Del Carlo.

 

 

 

Giuseppe Verdi

Aïda

Spektakl transmitowano na cały świat 06.10.2018

 

W kinach od 17 lipca do 30 września 2019

 

dyrygent: Nicola Luisotti

reżyseria: Sonja Frisell

scenografia: Gianni Quaranta

kostiumy: Dada Saligeri

światło: Gil Wechsler

w rolach głównych: Anna Netrebko jako Aïda, Anita Rachvelishvili jako Amneris, Aleksandrs Antoņenko jako Radamès, Quinn Kelsey jako Amonasro, Ryan Speedo Green jako Faraon

 

Spektakl ten na życzenie publiczności transmitowano już trzy razy (zawsze w innej obsadzie), a to dlatego, że monumentalna opera Giuseppe Verdiego opowiadająca tragiczną historię miłości z czasów faraonów nie mogła liczyć na piękniejszą oprawę niż ta przygotowana w Met przez Sonję Frisell. Zgodnie z XIX-wieczną tradycją spektakl dosłownie ocieka złotem i skrzy się kolorami bogatych dekoracji. Całość zrealizowana jest z rozmachem godnym faraonów, zwłaszcza scena słynnego marszu tryumfalnego. Na prapremierze „Aïdy” Verdi został wywołany 32-krotnie do ukłonów. Do dziś opera ta zaliczana jest do nieśmiertelnych hitów teatru muzycznego. Miłosny trójkąt, który tworzą etiopska niewolnica Aïda, wódz egipski Radamès i zakochana w nim księżniczka Amneris, wielkie sceny zbiorowe i wspomniany monumentalizm gwarantują wyjątkowe przeżycia.

POKAZY W RAMACH CYKLU

Date
Categories
Participants
Loading